Visma Hengelsportbeurs

Het is dan zo ver, het weekend van Visma 2017 is aangebroken. 3 dagen vol op genieten van alles omtrent het vissen. Is het nu witvis, roofvis, karperen of vliegvissen je vind het allemaal op Visma.
Ik vertrek vroeg heel vroeg samen met mijn vrouw richting Rotterdam. Onderweg stoppen we in Weert om mijn moeder op te pikken die ook heel graag mee wilt naar dit event. We weten alle drie niet wat ons te wachten staat, dit is de eerste keer voor ons alle dat wij naar Visma gaan. Wel vaak al van gehoord maar nooit er geweest en dit jaar had ik zoiets van we gaan. Ik ben benieuwd hoe het is en ik kan niet wachten om in de Ahoy te zijn. Bepakt met wat geld, eten, drinken en heel veel goede zin rijden we richting Rotterdam. Het is een toer van bijna 2 uur om vanaf ons mooie zuiden naar Rotterdam te komen. Ik zie dat op de terug weg de A2 gesloten is wegens werkzaamheden dus dat beloofd al veel goeds. Ditmaal is het een blog zonder filmpje, helaas was er geen mogelijkheid fatsoenlijk te kunnen filmen door drukte. Je kon me daardoor niet goed verstaan en mensen liepen steeds voor de camera etc dus vandaar de keuze het alleen ditmaal met foto’s te doen.

Vis TV ook van de partij.

Ook de heren van Vis TV waren op dit event aanwezig. Echt leuk te zien dat zij beiden hierop af komen en Sportvisserij Nederland doen vertegenwoordigen. Ditmaal deden ze dit bij de kinderhoek waar ze spelletjes en activiteiten voor de kinderen hadden en samen met hun op de foto konden gaan. Natuurlijk zijn niet alleen jong maar ook oud fan van deze 2 heren en ben ik zeker ook eventjes met beiden op de foto gegaan. In eerste instantie zag ik alleen Ed Stoop van Vis TV en was Marco Kraal in de weer zoals op TV. Hij was nergens te bekennen en alleen zijn stem hoorde ik via een microfoon. Ik ben verder gaan kijken bij de kraampjes in de hoop ik hem later de dag wel zou treffen en samen op de foto kan gaan. Er zijn veel kraampjes en zaken over roofvissen en tot nu toe heb ik nog niet veel gezien over witvissen. Ik blijf dus goed zoeken naar leuke dingen voor het witvissen en hoop ik ook nog wat leuks aan te schaffen. Na enige tijd te hebben rond gewandeld loop ik weer langs de kant waar Vis TV is opgesteld. Ik zie dat ze allebei nu aanwezig zijn en zelfs naast elkaar staan. Dit moment laat ik niet schieten en loop op ze af om ze een hand te geven en een praatje te maken. Natuurlijk blijft een foto niet uit en gaan we met z’n drieën op de foto. Een leuk plaatje en een leuke herinnering vast gelegd.

Hoe later op de dag hoe drukker het wordt.

We lopen nu al een paar uurtjes rond en we kijken ons de ogen uit. Wat veel om te zien en erg leuk om mee te maken. Echter moet ik wel eerlijk zijn ik er veel meer van verwacht had dan ik nu zag. Mijn verwachtingen waren groot maar werden niet voldaan. Echter geniet ik toch met volle teugen ervan en kijk ik met plezier maar alles wat er om ons heen gebeurd. We zien demonstraties, een grote zwembad met vis erin waar men probeert de vis te vangen. In dit groot zwembad/bak zit Baars en Snoek. Ze trekken zich niks ervan aan en er wordt niet gevangen. Logisch want ik ben op de zondag gegaan en het is al 3 dagen dus aan de gang. De vissen zijn klaar met jagen om wat te kunnen eten en de drukte om de bak werkt ook niet mee. Het zijn mooie vissen en ik blijf een tijdje naar ze kijken want nu kun je wel goed hun gedrag bekijken hoe zij reageren onderwater. Ook worden veel kunstaas geshowd hoe deze werken en de voordelen ervan. Kortom een erg interessante beurs voor jong en oud. Mijn Rodpod (standaard voor hengels) is een beetje kapot het gaan zag ik met de laatste keer vissen. Dus nu de kans om te kijken naar een nieuwe, spullen genoeg hier dus vast en zeker weet ik hier een goede nieuwe te scoren. Na niet te lang zoekend geweest te zijn valt me oog op een rodpod. Deze ziet er netjes uit niet te duur en erg functioneel. Ik laat me wat zaken uitleggen over deze rodpod en besluit hem daarna te kopen. Niet voor niets gekomen zeg ik altijd want ik ga met wat naar huis. Ik loop ook nog eventjes naar de Raven hoek want deze zijn ook van de partij en hebben flink uitgepakt.

Weer richting het zuiden.

Na wat uurtjes te hebben rond gelopen besluiten we er een eind aan te breien. Het is leuk geweest en hebben alles gezien. Het wordt zo druk het niet meer leuk is rond te lopen. Het is te veel mensen op elkaar en me vrouw is hoog zwanger en loopt tegen het einde aan is toe aan zitten. We besluiten nog een klein rondje te maken en gaan dan richting uitgang om deze dag af te sluiten. We kopen nog wat eten en drinken voor de lange rit terug naar huis en lopen richting de uitgang. Buiten gekomen bekijk ik de Ahoy nog eens goed en lopen naar de auto toe. Bij de auto aangekomen zijn we alle drie wel een beetje blij we kunnen zitten. Het vele rondlopen vraagt toch veel van voeten en rug van ons allemaal. Lekker in de auto zittend vertrekken we dus lekker richting het zuiden. Het regent de hele weg terug maar dat maakt ons niet uit, we zitten lekker droog. Eenmaal thuis de rodpod nog eens bekeken en opgezet, ben er erg blij mee. Terug kijkend op de dag was het een leuke, interessante maar vooral mooie dag en heb vol op genoten ervan. Ik zeg voor ons dat Visma 2017 geslaagd was.